mandag 24. januar 2011

Pink er rett å slett tøff

Viser selvskading i ny video

- Jeg vil vise ungdommene at jeg vet om dette.
Jeg har vært der selv, forteller Pink.
Den amerikanske popartisten Pink (31) er
ikke redd for å gå egne veier.
I sin nyeste video til låta «Fucking Perfect»
benytter hun seg av sterke midler
for å få frem budskapet sitt.

Videoen viser en ung jente som sliter med
tilværelsen og som tyr til selvskading 
og dopbruk for å takle problemene sine.
Popstjernens budskap med den sterke 
videoen er at man må sette fokus på vanskelige
temaer - som nettopp selvskading
i ulike former.



- Selvskading og selvmord, to symptomer på samme problem, bare øker.
Jeg vet ikke om en eneste person som ikke kjenner noen som er blitt rammet.
Dette er et problem og noe vi bør prate om, skriver hun i et brev ifølge Aftonbladet.
Pink hadde selv problemer i oppveksten og ble blant annet kastet 
ut hjemmefra. Hun har alltid vært opptatt av de problemene mange tenåringer
sliter med fordi hun har vært der selv.

- Jeg har alltid hatt problemer med kropps- og selvbildet mitt, har
hun sagt til The Independent.

Også i sine tidligere videoer har Pink adressert disse problemene.
I «Stupid Girls»-videoen får man blant annet se plastiske operasjoner
og spiseforstyrrelser.

- Jeg vil vise ungdommene at jeg vet om dette. Jeg har vært der selv,
skriver hun videre ifølge Aftonbladet.






en kjempe låt fra Pink..
Synes d er bra at hun tør framheve slike problemer....  Det er jo egentli litt tabu..
Rå dame altså!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar